חוק ההמלצות אושר בקריאה ראשונה

איתי גדסי No Comments on חוק ההמלצות אושר בקריאה ראשונה

לאחר דין ודברים בין המפלגות ובעיקר מול מפלגת "כולנו" אמש (שני) עבר חוק ההמלצות בקריאה ראשונה

הצבעה בכנסת | אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק סדר הדין הפלילי של חבר הכנסת דוד אמסלם. בהצבעה שמית תמכו בהצעה 46 והתנגדו 37. ח"כ בני בגין נכח במליאה אך לא השתתף בהצבעה. ההצעה תחזור לוועדת הפנים להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כאשר החקירה מתנהלת בליווי פרקליט מלווה, הפרקליט מצוי בנבכי החקירה, וכדי לאפשר בחינה אובייקטיבית של חומר החקירה על ידי הפרקליטות, מוצע לקבוע כי לא תצורף לתיק החקירה עמדת המשטרה הן לעניין הגשת כתבי אישום והן לעניין מכלול התשתית הראייתית לביסוס האשמה נגד החשודים בחקירה. יובהר כי אין באמור למנוע העברת סיכום תיק החקירה, ובכלל זה התייחסות פרטנית לכל ראיה בחומר הראיות.

מוצע לקבוע כהוראת מעבר כי לעניין חקירות שכבר החלו ערב תחילתו של התיקון המוצע יהיה היועץ המשפטי לממשלה רשאי לפנות למשטרה בבקשה להעביר לפרקליטות את עמדתה לעניין מכלול התשתית הראייתית לביסוס האשמה נגד החשודים בחקירה, אם ראה כי הדבר דרוש לשם קבלת החלטה בחקירה.

מוצע לקבוע איסור פלילי על שוטר, חוקר ברשות חוקרת אחרת או פרקליט, למסור את המלצת המשטרה לעניין הגשת כתב אישום או לעניין מכלול התשתית הראייתית לביסוס האשמה נגד חשודים בחקירה למי שאינו מוסמך לקבלה על פי דין. פרסום המלצת המשטרה, שאינה השלב הסופי בניהול ההליך הפלילי, יש בו משום פגיעה בשמו הטוב של אדם.

מנתונים שהוצגו בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת עולה כי בחלק ניכר מהחקירות המועברות לטיפול הפרקליטות, הפרקליטות מחליטה בסופו של דבר שלא להגיש כתבי אישום. פגיעה זו בזכות בסיסית לשם טוב, שקיבלה מעמד של זכות יסוד מכוח חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו, לא פוסחת על אלפי חשודים בשנה. יש לעשות ככל שניתן כדי למנוע את הפגיעה בשמם הטוב של חשודים בחקירה".



0 תגובות